Ο κονδυλο-φόρος του Δημήτρη Χαντζόπουλου

100 εκ. επί 150 εκ. | Λάδι σε ξύλο
Ο Δημήτρης Χαντζόπουλος είναι γνωστός στο πολύ κοινό ως γελοιογράφος. Συνήθως έρχεται εκείνος σε εμάς, στα σπίτια μας, μέσω της εφημερίδας. Αυτή τη φορά, στη Gallery 7, μας προσκαλεί στο "σπίτι" του, σε μια καθόλου εφήμερη ζωγραφική. 
Αν και λάτρης της ρήσης “εν αρχή ήν ο λόγος” στην πολιτική γελοιογραφία ( όπως τουλάχιστον μας αφήνει να καταλάβουμε μέσα από την καθημερινή παρουσία του στις σελίδες των “Νεων” ), διακονεί με πίστη την εικόνα σε αυτή την πρώτη του έκθεση.
Κλεισμένος στο κελί  της εμμονικής εικονογραφίας, δουλεύει, πάνω σε ξύλο, κατά τη συνήθη πρακτική των αγιογράφων, την αγωνία της ανθρώπινης ύπαρξης.
Απεικονίζοντας πατάτες, βιαστικά, παραπέμπει κάποιους από εμάς στο σουρεαλισμό και το Rene Magritte ενώ ίσως θα έπρεπε να λερώσουμε περισσότερο τα χέρια μας , σκάβοντας πιο βαθιά στο υποσυνείδητο.
Οι πατάτες περισσότερο από ο,τιδήποτε άλλο παραπέμπουν και είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το χώμα. Καλύτερα από όλους μας, το έχει δει ( πει ) νωρίτερα ο παρ’ ολίγον ιεροκήρυκας Van Gogh, στους “Πατατοφάγους” του και αυτή είναι μια εκλεκτική συγγένεια στην οποία ο Δημήτρης Χαντζόπουλος δεν στέκεται αδιάφορος. Είμαστε φτιαγμένοι από χώμα και στο χώμα επιστρέφουμε, φθαρτοί, με σκασίματα στο φλοιό, “πατάτες, σαν πτώματα που τα ξέθαψαν”, όπως χαρακτηριστικά κάπου αναφέρει στο κείμενο για τον κατάλογο της έκθεσης, ο Πέτρος Μαρτινίδης.
Οι σχεδόν μεταφυσικές εικόνες του Χαντζόπουλου μπορεί ως φόρμα να χρησιμοποιούν το σουρεαλισμό ( κανένα άλλο κίνημα εξάλλου δεν έχει ταυτιστεί περισσότερο με το υποσυνείδητο ) αλλά έχουν ρίζα σε μιαν μακρά παράδοση με την  οποία ο δημιουργός φαίνεται να συνομιλεί με πολύ ιδιαίτερο τρόπο.
Στη γενικά σκοτεινή παλέτα του, το κρητικό φως είναι απόκοσμα παρόν, περίπου όπως επίσης το είχε συλλάβει αιώνες πριν και μιαν άλλη “χειρ” που εξίσου “εποίει”.
Οι ξαφνικές λάμψεις στο λευκό τραπεζομάντιλο ή στο “χάρτινο” φόντο του ουρανού δεν είναι παρά κάποιες από τις εκφάνσεις “της αιώνιας λιακάδας ενός ανήσυχου μυαλού” του δημιουργού του.

Η έκθεση τιτλοφορείται “Ζωγραφική” και θα διαρκέσει μέχρι τις 3 Νοεμβρίου.
Στη “Gallery 7”, Σόλωνος 20 & Βουκουρεστίου, Αθήνα.

30εκ. επί 40 εκ. | Λάδι σε ξύλο


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις