Ένα σκίτσο για την "Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς".





Εικονογράφηση μου, εμπνευσμένη από τη νέα ταινία του Γιάννη Οικονομίδη «H Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς». Αρχικά είδα την ταινιά σε κλειστή προβολή για φίλους. Κι αυτό που είδα ήταν ό,τι συμβαίνει και κινείται γύρω μου τα τελευταία χρόνια. Ο Οκονομίδης όμως τα έβαλε σε εικόνες, ανθρώπους, καταστάσεις και συμπεριφορές κάνοντας ορατό ένα νήμμα που μέχρι τώρα δεν είχαμε συνειδητοποιήσει ότι υπήρχε, είναι εκεί και μας περικλείει ασφυκτικά. 

Έμεινα εμβρόντητη από την πειθώ με την οποία υποδύεται ο Γιάννης Τσορτέκης τον ρόλο του επιχειρηματία Ηρακλή κι αυτός ήταν ικανός λόγος για να πιάσω τα μολύβια μου, όταν μου ζητήθηκε. 

Με εντυπωσίασε το λιτό, σπαραχτικό παίξιμο του και το ότι ακόμη και στις πιο γκροτέσκ σκηνές ο ηθοποιός υπερασπίζεται την τραγικότητα του ήρωα του με εμμονική συνέπεια, που στα μάτια μου φαντάζει σχεδόν συγκινητική, δεδομένου ότι στο θεατή αυτό που ο "Ηρακλής" βιώνει ως τραγικό φλερτάρει απελπιστικά με τη γελοιότητα και τη φτήνια. 

Ψάχνοντας να τον αποδώσω εξίσου πειστικά κι εγώ, σχεδίασα απευθείας σε ροζ χαρτί, στο χρώμα του ωμού κρέατος, που είναι περίπου η άποψη μου για τον συγκεκριμένο ήρωα. Για τον ίδιο λόγο χρησιμοποίησα και ξυλομπογιές. Αφήνουν μια άγρια αίσθηση, ακριβώς όπως κι ο Ηρακλής στην ταινία. 


Από χθες, 27/2, η ταινία είναι στις αίθουσες, (με πρεμιέρα στη Στέγη ) και όσοι τη δείτε, με ενδιαφέρει πολύ η γνώμη σας για την παραπάνω δουλειά μου -να μου πείτε αν αποδίδει τον χαρακτήρα της ταινίας, τώρα που τον έχετε κι εσείς εικόνα. Γιατί ο ηθοποιός Γιάννης Τσορτέκης ως Ηρακλής Σκυλογιάννης νομίζω ότι θα με απασχολήσει σε αρκετά ακόμη σκίτσα μου κι αυτή η αλληλεπίδραση είναι το άλλο ενδιαφέρον που γίνεται μεταξύ των τεχνών.


Περισσότερα για την τέχνης της "Μπαλάντας της της τρύπιας καρδιάς" https://www.lifo.gr/articles/arts_articles/269049/i-texni-tis-mpalantas-tis-trypias-kardias-apo-15-eikonografoys-kai-eikastikoys?fbclid=IwAR0U32CtWTZ5kSBy3YW3FmHpMgkXL16WcKUy63byXz6zE-7TLWcS0eA9tFE


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις